info

Info

1. Kan ik bootcampen?

Het is aan te raden dat je beschikt over een basisconditie indien je wil komen bootcampen. Als richtlijn moet je 5km kunnen joggen.
Weet je niet zeker of je lichamelijk in orde bent om te sporten? Ga bij de huisarts langs voor een sportattest! Hij zal dan beoordelen of je fit genoeg bent om te komen bootcampen.

2. Ik kom een eerste keer bootcampen. Wat heb ik nodig?

Stevige sportschoenen (geen all-stars) en aangepaste sportkledij. Het is bootcamp dus de kans dat je in zand of gras terecht komt is groot. Doe dus niet je nieuwste sportoutfit aan. Een flesje water en oude handdoek of yogamat zijn aangeraden. Draag je steunzolen? Doe deze zeker aan!

3. Ik heb (onlangs) een blessure (gehad) en weet niet zeker of ik mag bootcampen

Ga langs je huisarts om je blessure te laten nakijken. Indien hij zegt dat je mag sporten, kan je zeker komen meedoen. Heb je last van sommige oefeningen of bewegingen? Meld het zodat we de training aanpassen naar je eigen niveau.

4. Ik ben onlangs bevallen en weet niet zeker of ik mag bootcampen.

Vraag raad aan je gynaecoloog! Het is aangeraden om na je bevalling via de kinesist wat opbouwende oefeningen te doen zodat je je conditie en spierkracht terug kan opbouwen. Werk hierbij zeker aan je bekkenbodem, want we doen oefeningen zoals joggen, touwspringen,...

5. Ik heb een beurtenkaart maar wil mijn beurten graag overdragen aan iemand anders.

Dat is niet mogelijk. Beurtenkaarten zijn strikt persoonlijk en dus niet overdraagbaar. Ze blijven wel geldig, dus ook als je een tijd niet kan komen sporten kan je de beurten erna weer gebruiken. Je krijgt je geld helaas niet terug.

close

Welkom bij

Bootcamp by Ine

Welkom op de website van BootcampbyIne! Wil je fit en sterk worden op een leuke en speelse manier? Dan ben je hier aan het juiste adres! Workouts worden gedurende een uurtje gecombineerd met spellen en estafettes, en dit alles in de heerlijke buitenlucht aan de mooie Maasplassen! Na een uurtje sporten heb je een voldaan gevoel en de dagen erna geniet je van een lekker potje spierpijn. De bootcamps hebben momenteel plaats in Kinrooi aan De Steenberg. Hier trainen we op het strand en op de ligweide. Zowel mannen als vrouwen zijn welkom, we passen de oefeningen aan naar je eigen niveau! Een basisconditie is dus een pluspunt, maar zeker niet vereist. Wil je graag een proefles meedoen? Vul ons contactformulier in en je krijgt meteen alle nodige informatie! Er zijn wekelijks proeflessen mogelijk op verschillende dagen en uren. Wacht dus niet langer en schrijf jezelf in!

Ine Janssen

  • Ine Janssen
  • Maaseik
  • Student rechten aan de UHasselt
  • Fitness, lopen, intervaltrainingen. En jullie laten afzien natuurlijk!


0+
Leden
0+
Bootcamps per week

Bootcamp

Wat we doen

Wat is bootcamp?

Bootcamp is een spierversterkende trainingsmethode. We trainen in groepjes van 8 tot 12 personen onder begeleiding van een opgeleid instructeur. Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren door intervaltrainingen. We beginnen met een opwarming, brengen de hartslag naar een hoog peil door middel van oefeningen, en laten hem dan weer zakken door low-impact oefeningen zoals joggen of plankhoudingen. De oefeningen die aan bod komen zijn full-body bewegingen. We denken hierbij aan squats, lunges, sit-ups, burpees, touwspringen, trappenlopen, bergen beklimmen, enzovoorts. Je gebruikt dus elke les je hele lichaam waardoor je zelfs door 1x per week te bootcampen al verschil zal merken!

Tijdens de bootcamp maken we gebruik van lichaamsgewicht, objecten in de omgeving en lichte gewichten zoals kettlebells of slamballs. We zorgen dat de oefeningen aangepast worden aan jouw eigen niveau. De instructeur ziet erop toe dat alle bewegingen goed worden uitgevoerd zodat kans op kwetsures minimaal is. Zo worden we op een veilige en verantwoorde manier samen fit!

Bekijk deze aftermovie van een van onze trainingen!

Bootcamp for kids

Wat is bootcamp for kids?

Sinds kort bieden we ook Bootcampforkids aan! Dit zijn lesjes voor kids tussen 6 en 12 jaar die doorgaan op dezelfde locatie als de bootcamps voor volwassenen. Op deze manier kunnen ouders en kids op hetzelfde moment komen trainen! De lessen worden begeleid door een gediplomeerd Kidstrainer.

De kids werken hierbij op een speelse manier aan hun spieropbouw, snelheid, en coördinatie. Ze leren bewegingen aan als de plankhouding, maar ook al de squat, bewegingen met de kettlebell, en oefeningen in de coördinatie ladder. Deze bootcamps zullen hun andere hobby’s zoals tennis, voetbal, en turnen positief beïnvloeden omdat de kids sneller en krachtiger worden.

Heb je vragen over deze kidslessen? Contacteer ons!

Bootcampforkids

Bootcamp for teens

Bootcampforkids

Wat is bootcamp for teens?

Voor tieners tussen 12 en 18 is sporten helaas niet altijd een prioriteit, maar toch willen wij hen op een leuke manier laten kennismaken met onze bootcamps! We zijn er dan ook van overtuigd dat deze leeftijd één van de belangrijkste momenten is om te werken aan je lichaamshouding en spieropbouw.

Onder onze begeleiding zullen de teens leren werken met gewichten en oefeningen op een technisch juiste manier aanleren. Als ze op latere leeftijd eventueel gaan fitnessen, zullen de ze oefeningen op een verantwoorde manier kunnen uitvoeren zonder hun spieren foutief te gebruiken. Er wordt gewerkt met full-body workouts zodat alle spieren aangesproken worden op één uurtje tijd. Ook hier werken we dus op een verantwoorde en effectieve manier.

Heb je vragen over deze teenslessen? Contacteer ons!

Contact

Proefles boeken?